Friday, August 21, 2020

Huraian Visi Sekolah

 KURIKULUM

1. Kemenjadian murid dalam akademik dengan Mencapai Tahap Minimum (MTM) 70% dengan GPS 3.90 dalam Penilaian Kendalian Sekolah di peringkat Menengah Rendah dan 70% layak mendapat Sijil dengan GPS 4.0 di peringkat Menengah Atas.

2. Mencapat Tahap Minimum (MTM) 65% dengan GPS 2.5 dalam PT3 dan 97% layak mendapat Sijil dengan GPS 3.75 dalam peperiksaan SPM. 

3. Menduduki antara 5 tempat terbaik ketegori Sekolah Menengah Harian dalam SPM di peringkat daerah.

4. Menyediakan murid-murid yang mempunyai peluang yang luas untuk meneruskan pengajian dalam bidang-bidang bersesuaian dengan pasaran kerja abad ke-21.


HAL EHWAL MURID

1. Semua murid mengamalkan sahsiah terpuji dengan memperlihatkan kekemasan dan keyakinan diri, kesopanan, ketepatan masa dan kecintaan terhadap sekolah.

2. Hampir keseluruhan murid mempunyai disiplin yang tinggi dengan mematuhi peraturan-peraturan sekolah dan mengamalkannya dalam kehidupan.

Purata peratus kehadiran murid ke sekolah melebihi 89% peratus.

3. 30% murid mempunyai daya kepimpinan yang tinggi.

4. 80% murid mempunyai motivasi yang tinggi.

5. Penurunan salah laku disiplin sebanyak 0.01%.


KOKURIKULUM

1. Memastikan 89% murid terlibat aktif dalam aktiviti kokurikulum dan memperoleh sekurang-kurangnya gred C dalam Pentaksiran Aktiviti Jasmani, Sukan dan Kokurikulum (PAJSK). 

2. Menyertai dan mencapai sekurang-kurangnya 1 pertandingan di peringkat antarabangsa, 6 pertandingan di peringkat kebangsaan, 12 di peringkat negeri dan 30 di peringkat daerah bagi unit Badan Beruniform, Kelab dan Persatuan, serta Permainan dan Sukan.

3. Melibatkan diri dalam pertandingan inovasi peringkat daerah.

4. Memperkembang bakat serta potensi murid dalam meningkatkan kemahiran memimpin, kreatif dan inovatif.

No comments:

Post a Comment

PERSEKITARAN SMK CONVENT KLANG

  Bangunan SMK CONVENT KLANG Kemasukan SMK CONVENT KLANG Bangunan SK CONVENT KLANG Bangunan CONVENT KLANG